Stig ei tee samaa mokaa kahdesti – Stig toistaa virheen varmuuden vuoksi 5-6 kertaa. Jo viime kaudella kevyttä kaljuuntumista aiheuttanut konehyydähdys teki sitten paluun. Ja tietysti vieläpä mahdollisimman tuskallisessa tilanteessa, eli erän johdossa. Kaksi seuraavaa erää ajettiin sitten toisella koneella ja jos avauskisassa tiimin tulokset olivat tasaisia, niin aivan sama tahti jatkui myös kakkoskisassa. Valitettavasti kyseinen taso on vain pari pykälää liian alhainen. Sijat 6-5-5 kuivalla ajettuna eivät todellakaan tyydytä, mutta suunnitelmia tilanteen korjaamiseen hiotaan jo teidän tätä lukiessa..

Videokooste: Kisa 1

Erä 1 / Miika

Stig johdossa

Stig johdossa

Lähtöpaikka 2; Sijoitus 6; Paras kierrosaika 58.156; StigCam
Työaikataulut mahdollistivat Miikan pikaisen piipahtamisen Tattiksella ja määräsivät ukolle taas ensimmäisen lähdön. Taas toisesta lähtöruudusta. Ilman lämmittelyn tuomaa ajotuntumaakin Miika ampaisi lähdöstä kärkeen ja kasvatti noin sekunnin kaulan takaa-ajajiin, jotka hetken lauman arvojärjestystä arvottuaan lähtivät ajamaan takaa kärjessä rimponutta valkohaalaria. Erän puolivälissä karkumatka oli kadonnut, mutta mikä pahinta, kone oli alkanut pätkimään. Viime kauden kirous oli siis palannut ja jätti Miikan täysin puolustuskyvyttömäksi muiden hyökkäyksiä vastaan. Niinpä sijoitus valui nopeasti kärjestä kuudenneksi, mutta onneksi sen jälkeen oli taakse päin matkaa, joten tuo sijoitus säilyi ruutulipulle asti. Vaan harmittihan se vietävästi, kun taas oli tsäänssit taistella voitosta ja tekniset ongelmat pilasivat ne totaalisesti.

 

Erä 2 / Joni

Uudella koneella radalle

Uudella koneella radalle

Lähtöpaikka 11; Sijoitus 5; Paras kierrosaika 58.071; StigCam
Seurasi reippaan hallittu moottorin vaihto ja Joni polkaisi matkaan ruudusta 11. Tätä erää värittivät normaalia suurempi määrä kontakteja, pyörähdyksiä, liputuksia ja rangaistuksia. Keskellä vauhtia ja vaarallisia tilanteita Middle Stig napsi kuitenkin heti avauskierroksella päänahkoja kolme kappaletta. Erän puoliväliin mennessä Joni oli nostanut Stigin kuudenneksi, mikä säilyi sijoituksena maaliin asti, vaikka tiimin 29 selkä läheni lopussa sitä tahtia, että ohitus olisi ollut enää ajan kysymys ja kysymyksessä ollut aika ei olisi ollut pitkä. Mutta sijoitus maalissa ei sitten ollutkaan loppusijoitus, kun yksi edellä kotiutuneista sai vielä aikasakon, mikä nosti Jonin viidenneksi.

 

Erä 3 / Tero

Ohituksia pienillä marginaaleilla

Ohituksia pienillä marginaaleilla

Lähtöpaikka 15; Sijoitus 5; Paras kierrosaika 57.736; StigCam
Terolle oli illalliseksi tilattu ohittelu-menu lähtöruudusta 15. Fast Stig hotkaisi koko menun kuitenkin alkupalana siten, että ensimmäisen viiden kierroksen aikana sijoitus oli noussut peräti viidenneksi. Näihin kierroksiin mahtui monta makoisaa ohitusta, joista mehukkain epäilemättä kasimutkan tuplaohitus – ohitettavien suosiollisella avustuksella. Mutta siihen se hauskuus sitten loppuikin. Kärkinelikkoa Tero ei onnistunut ajamaan kiinni vaikka kaikkensa yrittikin. Kierrosajat olivat kohtuullisen hyviä ja tasaisia, mutta eivät sittenkään tarpeeksi hyviä. Sijoitus oli lähtöpaikkaan nähden kohtuullinen, mutta alkukierrosten vauhdikan nousu lupasi enemmän kuin mitä loppujen lopuksi tästä erästä jäi käteen.

 

Tilastot

Tällä kertaa Stig pörisi Tattarisuon radan ympäri 70 kertaa, joista 54 kisaerien yhteydessä ja 16 lämmittelyssä. Tasaisen tappava suoritustaso tuotti pisteitä hieman laimeat 89 kappaletta, jotka kuitenkin riittivät yllättävästi seitsemänteen sijaan kisatapahtumassa. Hämmentävästi sarjataulukossa tämä merkitsee tippumista peräti sijalle 13. Tämä on kuitenkin tilasto-optinen harha, jonka aiheuttaa fosareiden mielenkiintoinen pisteytyssysteemi. Eli kun kolme huonointa erää tiputetaan kokonaispisteistä pois, Stig kärsii tasaisista kohtuuhyvistä tuloksista nyt, mutta hyöytyy niistä loppukaudesta kun “varastosta” löytyy kelpo tuloksia. Odotamme sarjasijoituksen siis parantuvan lähes riippumatta siitä miten seuraavat kilpailut sujuvat.

Tulokset / Kuvat

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.