Nyt kun tiimin ensimmäinen auto on Stigin osalta historiaa, on syytä palauttaa mieleen mitä kyseisellä vehkeellä saatiin aikaiseksi. Kartti toimi Stigin kisa-autona vuoden 2009 kolmessa ensimmäisessä osakilpailussa. Näistä yksi jäi kokonaan ajamatta moottorin rikkouduttua juuri ennen starttia, mutta kaksi osakilpailua, eli kuusi erää kisattiin kyseisellä autolla. Statistiikkaa:

  • Stigin kisat: 2 kappaletta
  • Paras sijoitus kisaerässä: 13
  • Kierrosennätys: 58,539 (SL8:eilla)
  • Kierroksia yhteensä: n.1300 (1417 km)
Stig auto numero 1

Stig auto numero 1

Ensimmäisen kilpurin merkityksestä eivät kuitenkaan numerot anna todellista kuvaa. Oleellista on, että tämä on se auto millä koko Stig kaanoni starttasi. Tällä autolla jokainen Stig kuski opetteli Tattarisuon radan ja ulkokartingin ajamisen yksityiskohdat sekä ajoi ensimmäisen virallisen lisenssin alaisen kilpailunsa. Tätä autoa näpräämällä opittiin mikroauton tekniikan perusteet ja säätämisen alkeet (usein kantapään kautta). Ja kartin siirrytyä kisa-autosta vara-auton rooliin, se oli erittäin hyödyllinen sparrausauto testeissä ja sen osat pelastivat muutaman kilpailun, kun uudesta kisa-autosta piti viime hetkellä vaihtaa jotain rikkoutunuta / tukkeutunutta. Näillä sanoilla Stig toivottaa ensimmäiselle autolleen aliohjautuvia eläkepäiviä muilla kilpakentillä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *