Edelliskisan katastrofin jäljiltä tiimin tunnelmat eivät olleet kovinkaan korkealle kauden kolmoskisaan lähdettäessä. Mutta kuinkas kävikään – Stig, joka reilun seitsemän vuoden aikana ei ole kisatapahtuman palkintopallille onnistunut kiipeämään – otti tällä kertaa upean voiton. Loistavan tuloksen mahdollisti onnistuneet muutokset rungon säätöihin sekä jokaisen kuskin lähes täydellinen ajosuoritus jokaisessa kisaerässä. Ja kaiken lisäksi mukana oli vielä hyvää onneakin..

Joni määrää suunnan ja vauhdin

Joni määrää suunnan ja vauhdin

Jonin kausi-debyytti tapahtui vasta tässä kauden kolmannessa kisassa, ja olipahan avaus.. Heti ekassa lähdössä startti meni upeasti Jonin kavutessa 12 ruudusta kolmen ensimmäisen mutkan aikana kuudenneksi. Sama tahti jatkui myös siitä eteenpäin Jonin noustua hetkellisesti jopa toiseksi. Ruutulipulla Middle Stig oli hienosti kolmas. Kakkoserässä jälki oli vähintään yhtä vakuuttavaa Jonin kivuttua lähtöpaikalta 7 erän puoliväliin mennessä toiseksi. Tällä kertaa sijoitus pysyi loppuu asti, vaikka takana vaani reilun sekunnin sisällä neljä tiimiä.

Fast and furious

Fast and furious

Teron eka startti tapahtui ruudusta kolme ja mies toi autonsa pomminvarmasti kakkosena maaliin paalupaikkaäijän kadottua saman tien maisemaan. Kakkosstartissa olikin sitten hieman enemmän draamaa. Lähtöruutu oli 16 ja startissa ykkös- ja kakkosmutkan välissä edessä törkittiin sellaisella seurauksella että saatiin radalle pino aikaiseksi. Ja tämä kasa muodostui aivan Teron eteen, joten sinne sekaan rysäytettiin jarrun päällä seisten ja sitten alkoi autoja sataa kuskin päälle. Hyvää onnea oli ensinnäkin se, että henkilö- ja kalustovahingoilta säästyttiin (kypärään tosin jäi rengasjäljet ja GoPro repeytyi irti etukatteesta) ja toisaalta se, että erä keskeytettiin punaisella lipulla, mikä pelasti tuloksen. Uusintalähtö sujui mainiosti ja maalissa Tero oli kolmas.

Miika ja kärkiryhmä

Miika ja kärkiryhmä

Myös Miikan ekassa erässä sijoituskäyrä sojotti mukavasti kohti kaakkoa. Startti ruudusta 12 ja maalissa neljäs. Ennen päivän viimestä erää oli selvää, että nyt ollaan hyvän tuloksen äärellä. Mutta tässä vaiheessa huomattiin myös, että moottorin kytkinkello oli rikki ja pakoputkessa (taas) repeämän alku. Kummallekaan ei enää ehditty tekemään mitään (putki oli päivän aikana jo kerran vaihdettu heti ekan erän jälkeen), joten koko viimeinen erä meni jännitellessä, että mikä osa hajoaa ensimmäisenä. Mutta ei hajonnut mitään, joten Miika toi kovia kokeneen kilpurin maaliin jälleen neljäntenä ja juhannuspommi oli valmis.

Voittajien on helppo hymyillä

Voittajien on helppo hymyillä

Kauden avauskisojen jälkeen Stig (ja moni muukin tiimi) olivat hiiltyneet vastuuttomaan ajamiskäytäntöön, joka on muuttanut fossiilisarjaa pari piirua kohti romurallia. Sama meno jatkui edelleen, mutta kannattaa muistaa, että timantti on vain pala hiiltä, joka käsitteli painetta poikkeuksellisen hyvin. Tällä kertaa Stig oli timanttia ja voitti kisapäivän huikealla 192 pisteen kokonaissaaliilla (fosareiden uuden kisasysteemin ennätys). Kierroksia kertyi yhteensä 98, joista 30 lämmittelyssä ja 68 kisaerissä (kaksi vikaa erää oli lyhennetty 8 kisakierrokseen aikapulan vuoksi).

Tulokset / Kuvat / Videokooste

EräKuskiLähtöpaikkaSijoitusKierrosaikaPisteetVideot / kuvaaja
1Joni12357.75932Stig
2Joni7257.87533Stig
3Tero3257.52833Stig
4Tero16357.5843210
5Miika12458.05931
6Miika5457.71931

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *